Godišnji wreck dive tour u Malin Headu

210

Što radite u kolovozu 2020.? Ako ste certificirani za dubinsko ronjenje i volite olupine, zašto se ne biste pridružili Tekdeep timu u tijekom godišnjeg izleta u Malin Head u Irskoj?

Još niste čuli za Malin Head? Ronjenje u Malin Head je broj jedan na listi želja mnogih ronilaca iz cijelog svijeta. To je doslovno ronilačko igralište s olupinama prekomorskih putničkih brodova, ratnih brodova i podmornica. Nećete naći drugo mjesto u Europi koje vam omogućuje da zaronite u ovoliku raznovrsnost, i to sve u jednom tjednu! Zainteresirani ste i zanima vas više o pojedinim olupinama? Onda nastavite čitati!

HMS Audacious nalazi se na dubini od 64 metra. Izgrađen je 1913. godine kao četvrti i posljednji bojni brod Super-Dreadnought klase kralja George-a V te je natovaren imao masu od oko 26 000 tona i dimenzija je 182 x 27 x 8 metara. Plovilo nije vidjelo nikakvu akciju u Prvom svjetskom ratu i potonulo je 1914. godine nakon što je pogodilo minu na topničkoj vježbi.

SS Carthaginian je na dubini od 58 metara. Izgrađen je 1884. godine te je bio britanski putnički brod. S ukupnom težinom od 4444 tone i dimenzijama 99 x 12 metara 14. lipnja 1917. krenuo je za Montreal iz Glasgowa, udario je u njemačku minu te potonuo, srećom bez izgubljenih života.

SS Empire Heritage možete vidjeti na dubini od 66 metara. Izgrađen je 1930. godine te je težio 15 702 tone i dimenzije su mu 508 x 72 x 50 metara. Plovio je natovaren naftom, Shermanovim tenkovima i pola kolosijeka u pravcu Liverpoola iz New Yorka. Torpediran je, a na brodu je stradalo 113 ljudi. Sada počiva položen na svojoj desnoj strani 20 kilometara sjeverozapadno od Malin Heada.

Želite li zaroniti na RMS Justicia-u morat ćete doći do 72 metra dubine. Puštena je u plovidbu 1914. godine kao britanski vojni brod težak 32 234 tona i dimenzija 225 x 26 x 13 metara. Krenuvši u New York iz Liverpoola, nekoliko puta je pogođena torpedima i potonula je izgubivši 16 od 600 članova posada. Ovo je masivna olupina s velikim kotlovima i tri ogromna propelera na vidiku. Sada počiva u luci 16 kilometara sjeverozapadno od Innistrahulla.

SS Laurentic odmara na dubini od 42 metra. Izgrađen je 1908. godine te je težio 14 892 tona i veličine je  168 x 20 x 12 metara. Nakon što je napustio Buncrannu u Co. Donegalu, pogodilo je minu i potonuo za 45 minuta. Dio njezinog tereta je uključivao 3 211 zlatnih poluga teških 40 kilograma. Nakon toga, u razdoblju od sedam godina, 7000 puta je na njega zaronjeno kako bi se taj teret izvukao, iako se vjeruje da 22 poluge nikada nisu evidentirane.

SS Athenia počiva na 60 metara dubine. Izgrađena 1923. godine kao britanski putnički brod i težila je 13 580 tona te je veličine 160 x 20 x 11 metara. Na putu za Montreal iz Liverpoola napala ju je njemačka podmornica i Athenia je potonula izgubivši 112 ljudi od ukupno 1 418 putnika i članova posade. SS Athenia također je bitna jer predstavlja prvu pomorsku žrtvu Drugog svjetskog rata.

U-2511 leži na dubini od 67 metara. Ova njemačka podmornica bila je tipa XX1 te je u pogon puštena 1944. godine. Duljine 77 metara, bila je jedina operativna podmornica tipa XX1. Potopili su je 7. siječnja 1946. i počiva relativno netaknuta.

U-89 nalazi se na dubini od 62 metra. Ova je pak operativna njemačka podmornica s radom započela 1915., a 12. veljače 1918. HMS Roxburgh potopio ju je s Malin Heada pritom ubivši sva 43 člana posade.

Tekdeep svake godine izvodi ovo putovanje u Malin Head pružajući ljubiteljima olupina pristup ovom čudesnom rasponu urona na olupine uz sjevernu irsku obalu. Uz pomoć Laura Deana iz ronilačkog centra Mevagh, Tekdeep radi s centrom i skiperom koji bolje poznaju područje i olupine. Očekivani trošak putovanja je 750 eura za tjedan dana od 22. do 29. kolovoza plus smještaj (cijena se zasniva na noćenju i doručku u Mevagh Divingu). Doplata za udaljenije olupine postoji za pokrivanje dodatnog vremena i goriva. Ako želite biti na popisu, rezervirajte svoje mjesto što je prije moguće. Tražit će se 350 eura depozita za taj tjedan, s dospijećem u lipnju 2020. godine, a više možete saznati na njihovoj web stranici.

+ posts