Odgođeno izvlačenje Costa Concordie

146

Nasukani putnički cruiser Costa Concordia koji leži kod talijanskoga Giglija, provest će još jednu zimu u vodama tog toskanskog otoka.

Naime, konzorcij zadužen za izvlačenje 114.500 tona teškoga broda objavio je kako je obavijestio Osservatorio, instituciju nadležnu za nadziranje odvlačenja olupine, da će operaciju koja je trebala završiti u siječnju 2013. odgoditi za proljeće iste godine. Tvrtke koje čine konzorcij, američki Titan Salvage i talijanski Micoperi, u priopćenju su navele kako „vjeruju da je novi raspored realistična procjena“. Costa Concordia nasukala se 13. siječnja nakon što je kapetan broda Francesco Schettino neovlašteno odlučio provozati brod preblizu obale. Od 4200 ljudi koliko ih je bilo na brodu taj njegov potez glavom su platile 32 osobe.
Kako bi se obavilo ovo najveće izvlačenje u povijesti, Titan će se poslužiti podvodnim platformama kod potopljenog dijela broda. Hermetički zatvoreni spremnici bit će potom postavljeni na dijelovima broda koji su iznad vode. Dva krana pričvršćena za platformu dizat će brod prema okomitom položaju u čemu će im pomagati ti spremnici ispunjeni vodom. S druge strane kablovi pričvršćeni na zemlju osigurat će da brod ne sklizne s platforme. Kada brod bude uspravljen, spremnici će se postaviti s druge strane trupa da bi ga se stabilizirao. U konačnici svi spremnici s vodom će se isprazniti nakon što se voda pročisti kako se ne bi ugrozio okoliš te će se napuniti zrakom. Potom će Costa Concordia okružena spremnicima biti odtegljena u još neimenovanu talijansku luku u kojoj će biti razmontirana. U Titanu kažu da će novi raspored operacije, procijenjene na više od 300 milijuna dolara, „djelomično ovisiti o mogućnostima i rasporedu podizvođača“. Unatoč svemu odgoda je unijela zabrinutost među organizacije za zaštitu okoliša, pomorske stručnjake i stanovnike Giglija. Neki od njih smatraju kako je moguće da dođe do raspada trupa i njegova potonuća u dublje vode. Naime, krma i pramac broda „sjede“ na dva kamena, a prostor između je područje duboke vode. Stoga će i kod operacije izvlačenje postojati znatan rizik od potonuća, pogotovo prilikom okretanja plovila. Iako je iz broda do sada izvučeno već 2200 tona goriva još je 243 tone ostalo u spremnicima do kojih se ne može doći, a potencijalno izlijevanje te količine goriva dovelo bi do ekološke katastrofe za tamošnji okoliš.

+ posts