Vlasti Šri Lanke ulažu velike napore kako bi od pljačke zaštitili britanski nosač aviona HMS Hermes koji je pred obalama te države potopljen za vrijeme Drugog svjetskog rata.
HMS Hermes prvi je nosač aviona na svijetu koji je kao takav izgrađen davne 1919. godine, a u službu je ušao 1924. godine. Sudjelovao je u borbenim operacijama na Bliskom istoku tijekom Drugog svjetskog rata, a 1942. godine uočio ga je japanski izviđački zrakoplov ispred obale tadašnjeg Cejlona, današnje Šri Lanke. Nešto prije podneva 9. travnja 1942. godine napalo ga je 70 japanskih aviona i u 15-minutnoj borbi uputili su mu 40 izravnih pogodaka nakon čega je nosač aviona brzo potonuo. Tom je prilikom poginulo je 307 mornara, a ostaci prvog nosača aviona na svijetu sada leže na dubini od oko 50 metara ispred obale Šri Lanke.
Ronjenje na olupini HMS Hermes smatra se pravim spektaklom, a iako je maksimalna dubina 53 metra pa zaron spada u tehničko ronjenje, zapravo nije jako zahtijevan. Ukupna dužina olupine je 183 metra, širina 21.4 metra i potrebno je nekoliko zarona da bi se olupina dobro istražila.
No, nedavno ronilačko istraživanje pokazalo je da neki dijelovi olupine nedostaju, uočen je i pokušaje krađe topova i skidanje oplate. Ronioci koje je angažirala Nacionalna agencija za pomorske resurse (NARA) rekli su da im ostatak broda, osim oštećenja uslijed bombardiranja, izgleda dobro, iako se primjećuju da nekoliko dijelova opreme nedostaje. Nekoliko protuzračnih topova među ključnim su znamenitostima zbog kojih ovaj brod posjećuju brojni ronioci iz cijelog svijeta, a ova olupina zapravo je glavna atrakcija šrilankanskog ronilačkog turizma pa stoga ne čude napori da se brod sačuva od pljačkaša. Stoga je NARA pokrenula nekoliko operacija koje bi trebale ovaj brod i ronioce staviti pod nadzor.